niedziela, 18 grudnia 2011

PLACUSZKI Z CUKINII Z SEREM FETA

Oj…. do pisania, to ja dziś nie mam weny.
Za to mam wenę do jedzenia. Więc może dziś, wyjątkowo, przepis obroni się sam, bez zbędnego gadania…. :)
Panie i Panowie – Placuszki cukiniowe z serem feta!



Kupiłam naprawdę dużą cukinię i byłam przekonana, że narobię z niej tyyyyle placków.
Najem się ja, naje się M. i jeszcze babcia się naje, a może nawet zostanie na jutro!
Hmmm płonne nadzieje. Starta i odsączona cukinia skurczyła się nagle i w efekcie wyszły 3 bardzo przystawkowe porcyjki.
Piszę to ku przestrodze – zaopatrzcie się w dużą ilość owego warzywa. Na pewno nie pożałujecie.

SKŁADNIKI:
- cukinia
- sól
- ser feta
- jajko
- czosnek

Cukinię ścieramy na tarce z grubym okiem, solimy i zostawiamy dłuższą chwilę, aż puści wodę.

Odcedzamy, a właściwie odciskamy, dość porządnie. Jeżeli nie zrobimy tego wystarczająco uważnie, nasze placuszki będą za mokre i będą się rozpadać. Nie bójcie się więc ścisnąć naprawdę mocno :).
Dodajemy ser feta – ten miękki w kostce, wbijamy jajko i wciskamy czosnek. Wszystko razem mieszamy na jednolita masę.
Ilość sera i czosnku zależy od ilości startej cukinii i naszych preferencji. Konsystencja ma być mniej więcej jak na zdjęciu ale można dać mniej fety – będą wtedy bardziej zwarte i cukiniowe w smaku.

Masa powinna być sama w sobie już wystarczająco słona ale możecie sprawdzić dla pewności. Pamiętajcie, że w piekarniku placuszki jeszcze trochę się „osłonią” :).
To już właściwie tyle. Blachę piekarnika wykładamy papierem do pieczenia, formujemy małe i dość cienkie placuszki.

Wkładamy do nagrzanego do 180st. piekarnika na ok. 10 min. Po tym czasie sprawdzamy czy spodnia strona się ładnie zrumieniła, jeżeli tak, przekładamy placuszki na druga stronę i dopiekamy kolejne 10 min.
Podawać można je same, można jako dodatek do dania głównego. Ja jadłam z gęstym jogurtem naturalnym (może być grecki) i opruszone płatkami parmezanu – PYCHA!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz